Zaprzyjaźnij się z siecią

Zaprzyjaźnij się z siecią

Zwiększenie umiejętności bezpiecznego posługiwania się nowoczesnymi technologiami i korzystania z nowych mediów przez osoby w wieku 60 lat i więcej.

Projekt „Zaprzyjaźnij się z siecią” realizowany jest przez  Spółdzielnię Socjalną „SIMPULS”  w ramach zadania publicznego zleconego w ramach programu wieloletniego na rzecz Osób Starszych „Aktywni+” na lata 2021-2025, nr umowy 5270/2023/AKTYWNI+

Podstawowe informacje

Celem głównym projektu jest: zwiększenie umiejętności bezpiecznego posługiwania się nowoczesnymi technologiami i korzystania z nowych mediów przez osoby w wieku 60 lat i więcej.

 

Szczególnie zapraszamy:

  • osoby w wieku 60 lat i więcej zamieszkujących w rozumieniu Kodeksu Cywilnego na terenie województwa lubelskiego.

Okres realizacji projektu: od 1 lipca 2023 r. do 31 grudnia 2023 r.

Teren realizacji projektu: Województwo Lubelskie

GŁÓWNE REZULTATY PROJRKTU:

  • aktywizacja cyfrowa 40 seniorów
  • realizacja 80 godzin spotkań indywidualnych „Zaprzyjaźnij się z siecią”
  • realizacja 96 godzin szkoleń „Nowoczesny senior – nauka życia w świecie nowoczesnych technologii”;
  • realizacja 40 godzin warsztatów „Jak bezpiecznie korzystać z nowych technologii”
  • nabycie podstawowych informacji nt. bezpieczeństwa i przekazywania informacji w sieci przez 40 osób starszych.

Uczestnicy

Grupa docelowa 40 osób w wieku 60 lat i więcej zamieszkujących w rozumieniu Kodeksu Cywilnego na terenie województwa lubelskiego. W grupie docelowej min. 10% tj. 4 os. będą stanowić osoby z niepełnosprawnościami. Osoby te są szczególnie narażone na możliwość wykluczenia cyfrowego z powodu ograniczeń związanych ze swoim stanem zdrowia, często rezygnują ze szkoleń czy też innych grupowych form wsparcia. Min. 70% tj. 28 os. będą stanowić kobiety, które rzadziej niż mężczyźni korzystają z nowoczesnych technologii.

 

Usługi

W ramach projektu realizowane będą następujące usługi:



SPOTKANIA INDYWIDUALNE
„Zaprzyjaźnij się z siecią”
– 1 spotkanie – 2h.

Spotkania z psychologiem będą miały na celu przedstawić seniorom jak nowe technologie, postęp cyfrowy wpływa na relacje międzyludzkie. Psycholog przedstawi zalety korzystania z internetu, telefonu czy tabletu w relacjach społecznych, ludzkich, a także zagrożenia jakie z tego tytułu wynikają ( m. in. uzależnienie, ograniczenie ruchu itp.).



SZKOLENIE GRUPOWE
„Nowoczesny senior – nauka życia w świecie nowoczesnych technologii”
– 6 spotkań w wymiarze 4 h

Program zajęć obejmie m.in. komunikację elektroniczną (messenger, Skype, WhatsApp i inne); naukę zakładania poczty i pisanie e-maili; założenie profilu ePUAP i zasady korzystania; Internetowe Konto Pacjenta- założenie profilu, korzyści z korzystania, co to jest e-recepta, jak wykupić leki z e- recepty, eskierowanie –rejestracja do lekarza; PUE ZUS- sprawdzenie informacji o przyznanych i wypłacanych świadczeniach; surfowanie w sieci (szukanie potrzebnych informacji oraz robienie zakupów), obsługę urządzeń mobilnych (smartfon, tablet) i inne niezbędne zagadnienia potrzebne, aby obsługa komputera pomogła osobom 60+ w życiu codziennym.



WARSZTATY UŚWIADAMIAJĄCE
„Jak bezpiecznie korzysta z
nowych technologii”
 
– 2 spotkania w wymiarze 5 h.

Działanie ma za zadanie edukowanie seniorów na temat bezpiecznego korzystania z technologii teleinformacyjnych i Internetu oraz aplikacji ułatwiających funkcjonowanie seniorom. Na warsztatach zostaną omówione zagrożenia związane z cyberprzestępczością oraz wyjaśnione jakie są to zagrożenia i jakie mogą mieć konsekwencje. Przykładowe zagadnienia: ochrona hasła i prywatności, bezpieczeństwo w sieci Wi-Fi, bezpieczeństwo transakcji online, rozpoznawanie zagrożeń w postaci wiadomości e-mail, telefonów lub innych prób oszustwa online, bezpieczne zasad korzystania z bankowości elektronicznej oraz informowanie, jak nie stać się ofiarą przestępstwa o charakterze oszustwa bankowego. Podczas zajęć przedstawione zostaną również sposoby działania oszustów na wnuczka czy policjanta. Seniorom zostaną również zaprezentowane instruktażowe filmy dotyczące schematu działania oszustów oraz tego, jak należy zachować się w takiej sytuacji. W ramach realizacji działania Spółdzielnia nawiąże współpracę z Komendą Policji w celu wydelegowania Pracownika do udziału i wsparcia trenera podczas warsztatów.



Dla wszystkich osób biorących udział w projekcie przewidziane jest:

  • poczęstunek podczas zajęć
  • bezpłatne formy wsparcia
  • profesjonalną i doświadczoną kadrę specjalistów prowadzących zajęcia
  • materiały piśmiennicze (długopis, notatnik, pendrive),
  • materiały dydaktyczne (podręcznik).
  • zaświadczenie o ukończeniu szkolenia

Rekrutacja

Prowadzona będzie w trybie ciągłym w okresie od 1.07.2023 do 30.10.2023 lub wcześniej w przypadku zrekrutowania 100% założonych uczestników. Informacja o rozpoczęciu procesu rekrutacji będzie dostępna dla wszystkich potencjalnych uczestników.

Dokumenty rekrutacyjne do pobrania:

Równość Szans

Jedną z naczelnych i elementarnych zasad horyzontalnych obowiązujących w całej UE jest zasada równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy. Odzwierciedlenie tej zasady znajduję się w  wytycznych Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, w ramach funduszy unijnych w latach 2014-2020 . Odnoszą się one do realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn.

Równości szans kobiet i mężczyzn została również uregulowana na gruncie prawa polskiego, tj. w Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej. Przestrzeganie zasady równości szans kobiet i mężczyzn, jest warunkiem realizacji celów strategicznych w ramach Strategii Europa 2020. Odnoszą się one do trwałego wzrostu gospodarczego i rozwoju społeczeństwa, szczególnie w zakresie wyrównywania szans na zatrudnienie kobiet i mężczyzn. Zasada równości szans i niedyskryminacji pozwala wszystkim osobom na pełne uczestnictwo we wszystkich dziedzinach życia społecznego na równych i niezmiennych zasadach.

Priorytetem Spółdzielni Socjalnej „SIMPULS” jest prowadzenie działalności zgodnie z zasadą równości Nasze działania zmierzają do zapewnienia równości szans i niedyskryminacji oraz równości płci poprzez:

  • Przestrzeganie powyższych zasad w procesie realizacji projektów;
  • Prowadzenie rekrutacji do poszczególnych projektów realizowanych w ramach programów operacyjnych, na zasadach równych i jawnych  dla wszystkich przyszłych uczestników i uczestniczek;
  • Dostosowanie sal szkoleniowych do potrzeb osób niepełnosprawnych w szczególności do osób z niepełnosprawnością ruchową;
  • Zróżnicowanie zatrudnienia pracowników ze względu na płeć (w procesie zatrudnienia brane są pod uwagę przede wszystkim  kwalifikacje, doświadczenie i wiedza nie zaś płeć, poglądy, sprawność fizyczna czy wyznanie itp.);
  • Prowadzenie szkoleń skierowanych do pracowników z zakresu zasady równości szans i niedyskryminacji
  • Organizację pracy pozwalająca na  godzenie życia zawodowego i rodzinnego np. poprzez stosowanie elastycznych form zatrudnienia;
  • Niedyskryminującą i niestereotypową formę i treść ogłoszeń oraz wykorzystywanie  zróżnicowanych kanałów przekazu w materiałach informacyjno – promocyjnych na temat realizowanych projektów.

Kontakt

Spółdzielnia Socjalna „SIMPULS”

Biuro projektu:

  1. Mełgiewska 2, 20-209 Lublin

Godziny otwarcia biura: 8:00 – 16:00
Tel. 533 555 547

reSTART zawodowy

reSTART zawodowy

Wejście osób niepełnosprawnych na rynek pracy

Projekt „Restart zawodowy” realizowany jest przez  Spółdzielnię Socjalną „SIMPULS”  w ramach zlecenia realizacji zadań w formie wsparcia nr 1/2022 pn. „Działamy razem” dofinansowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
Kierunek pomocy: WEJŚCIE OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH NA RYNEK PRACY;
Typ projektu: Wejście osób niepełnosprawnych na rynek pracy bez wykorzystania metody zatrudnienia wspomaganego.
Wartość dofinansowania: 398 061,68 zł
Wartość całego projektu: 473 325,68 zł

Podstawowe informacje

Celem głównym projektu jest wzrost szans na zatrudnienie oraz poprawa dotychczasowej sytuacji zawodowej u 32 osób należących do grupy docelowej osiągnięta od 01.04.2023 do 31.03.2024 poprzez realizację kompleksowego wsparcia dopasowanego do potrzeb UP opartego na Indywidualnym Planie Drogi Życiowej i Zawodowej.

 

Szczególnie zapraszamy:

  • osoby pozostające bez zatrudnienia (bezrobotne, bierne zawodowo, poszukujące pracy
  • osoby o znacznym lub umiarkowanym orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności
  • osoby o niskich kwalifikacjach zawodowych (max. z wykształceniem gimnazjalnym).

Okres realizacji projektu: od 1 kwietnia 2023 r. do 31 marca 2024 r.

 

Teren realizacji projektu: Województwo Lubelskie

 

GŁÓWNE REZULTATY PROJEKTU: min. 12 osób z GD w całym projekcie zostanie zatrudnionych po odbyciu 3 – miesięcznego stażu zawodowego

Uczestnicy

Grupę docelową projektu stanowi 32 osób (18 kobiet i 14 mężczyzn) z orzeczonym stopniem niepełnosprawności, w wieku aktywności zawodowej, pozostających bez zatrudnienia z terenu województwa lubelskiego, w tym:

• 20% tj. 6 osób stanowią osoby z lekkim stopniem niepełnosprawności;

• 40% tj. 12 osób  stanowią osoby o niskich kwalifikacjach;

• 100% tj. 32 osoby stanowią osoby bierne zawodowo, bezrobotne, poszukujące pracy;

 

Szczególnie zapraszamy:

 osoby o niskich kwalifikacjach zawodowych (max. z wykształceniem gimnazjalnym).

• osoby o znacznym lub umiarkowanym orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności

• osoby długotrwale bezrobotne

 

Usługi

W ramach projektu realizowane będą następujące usługi:

 

  1. Doradztwo zawodowe – przygotowanie i wdrożenie Indywidualnego Planu Drogi Życiowej i Zawodowej (6 godzin/osoba, 3 spotkania x 2h zegarowe indywidualnego doradztwa dla każdego UP). W ramach zadania dla każdego UP opracowane zostaną Indywidualne Plany Drogi Życiowej i Zawodowej (IPDŻiZ). Każdy uczestnik projektu zostanie szczegółowo zdiagnozowany przez doradcę zawodowego w zakresie m.in. jego sytuacji problemowej, zasobów, potencjału, predyspozycji, potrzeb szkoleniowych,

motywacji, osobowości, relacji z innymi, nastawienia oraz zdiagnozowania możliwości w zakresie doskonalenia zawodowego, posiadanych kwalifikacji i kompetencji zawodowych. Zakres: badanie stopnia oddalenia od rynku pracy, kwalifikacji, motywacji, samodzielności uczestników, mocne i słabe strony

 

 

  1. Indywidualne warsztaty aktywizacji (24 godzin/osoba, 12 spotkań x 2h zegarowe indywidualnych warsztatów dla każdego UP). Warsztaty będą miały na celu rozwinięcie i wzmocnienie kompetencji miękkich, umiejętności odnalezienia się na rynku pracy: komunikacja, autoprezentacja, adaptacyjność, pobudzanie kreatywności w pracy indywidualnej; metody zdobywania informacji zawodowych, metody podnoszenia kwalifikacji i kompetencji; aktywne metody poszukiwania pracy, analizy sytuacji na rynku pracy, wymogi pracodawców stawiane przed pracownikami, rozmowy rekrutacyjne, radzenie sobie ze stresem.

 

  1. Szkolenia zawodowe. W ramach zadania,każdy uczestnik projektu weźmie udział w szkoleniach zawodowych (120h zegarowych/na grupę 8 osobową).

W ramach projektu przewidziano do realizacji szkolenia z zakresu „Pracownik biurowy” 120 h (60 h moduł branżowy, 60h moduł ICT) oraz szkolenie „Specjalista ds. sprzedaży” 120 h (60 h moduł branżowy, 60h moduł ICT).

 

 

  1. Pośrednictwo pracy (6 godzin/osoba, 3 spotkania x 2h zegarowe indywidualnego doradztwa dla każdego UP). Celem zadania jest badanie oczekiwań uczestników w zakresie miejsc odbywania staży, inicjowanie spotkań z potencjalnym pracodawcą, przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjne

 

  1. Staże zawodowe (3 miesiące/osoba)– Każdy z uczestników weźmie udział w 3 miesięcznym stażu dostosowanym do jego możliwości, przy uwzględnieniu zdobytych kwalifikacji, tak, aby osoby te nie były dyskryminowane i mogły wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce.

 

 

Dla wszystkich osób biorących udział w projekcie przewidziane jest:

  •  stypendium szkoleniowe (8,85/h netto)
    •    stypendium stażowe (1532,44 zł brutto/ miesiąc)
    •    zwrot kosztów dojazdu
    •    wyżywienie, poczęstunek podczas zajęć
    •    bezpłatne formy wsparcia (indywidualne poradnictwo, warsztaty zawodowe, szkolenia/kursy zawodowe, pośrednictwo pracy)
    •    profesjonalną i doświadczoną kadrę specjalistów prowadzących zajęcia
    •    materiały piśmiennicze (długopis, notatnik),
    •    materiały dydaktyczne (podręcznik).
    •    zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
    •    zaświadczenie o ukończeniu staży
    •    pokrycie kosztów egzaminów
    •    pokrycie kosztów badań lekarskich przed stażem

Rekrutacja

  • Rekrutacja będzie prowadzona w sposób ciągły – 4 grup po min. 8 os. każda

    • 04-10.2023 r okresu rekrutacji do projektu;

    na terenie woj. lubelskiego w oparciu o regulamin rekrutacji. Dokumenty można składać osobiście w biurze projektu, za pośrednictwem poczty a także za pośrednictwem bezpośredniego spotkania z pracownikiem, który dojedzie w miejsce wskazane przez os. zainteresowaną udziałem w projekcie, w celu zapewnienia pomocy w zakresie poprawnego wypełnienia dokumentów rekrutacyjnych. Każdy z potencjalnych uczestników będzie musiał dostarczyć komplet uzupełnionych dokumentów rekrutacyjnych złożonych ww. terminie. Dokumenty będą przyjmowane przez cały okres trwania rekrutacji i na bieżąco weryfikowane przez Komisję Rekrutacyjną.

     

    Proces rekrutacji do projektu będzie składać się z czterech etapów:

    Etap 1 Ocena formalna prowadzona przez Komisję Rekrutacyjną w metodzie zerojedynkowej. Na tym etapie Komisja Rekrutacyjna zweryfikuje czy złożone przez potencjalnego uczestnika dokumenty rekrutacyjne są kompletne oraz czy zostały poprawnie wypełnione. Na podstawie złożonych dokumentów rekrutacyjnych dodatkowo na tym etapie Komisja Rekrutacyjna zweryfikuje czy każdy/a z Kandydat/ka na Uczestnika/Uczestniczkę Projektu spełnia kryteria uczestnictwa w projekcie tj. czy:

    – jest osobą z orzeczonym stopniem niepełnosprawności;

    – posiada status osoby pozostającą bez zatrudnienia;

    – zamieszkuje (w rozumieniu KC) teren województwa lubelskiego

    – jest osobą w wieku aktywności zawodowej

     

    W przypadku uchybień formalnych Komisja Rekrutacyjna skontaktuje się z kandydatem w celu uzupełnienia danych w przeciągu 3 dni roboczych. W przypadku odmowy uzupełnienia kandydat zostanie odrzucony.

    Etap 2 Kryteria dodatkowo punktowane (przy równiej liczbie punktów decyduje kolejność zgłoszeń). Na tym etapie Komisja Rekrutacyjna przydzieli każdemu/ej z Kandydatów/tek na Uczestnika/Uczestniczkę Projektu dodatkowe punkty za przynależność do poniższej grupy:

    –  osoba z wykształceniem średnim i niższym – 10 pkt.

    –  osoba z doświadczeniem zawodowym 2 lata lub mniej – 5 pkt.

    –  osoby w wieku 45+ – 5 pkt.

    – kobiety – 10 pkt.

     

Po zakwalifikowaniu kandydata do uczestnictwa w projekcie, Uczestnik/czka podpisują dodatkowo (oświadczenia podpisywane na pierwszych zajęciach):

Dokumenty niezbędne przy ubieganiu się o zwrot kosztów dojazdu (dokumenty składane po zakończeniu danych zajęć):

Równość Szans

Jedną z naczelnych i elementarnych zasad horyzontalnych obowiązujących w całej UE jest zasada równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy. Odzwierciedlenie tej zasady znajduję się w  wytycznych Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, w ramach funduszy unijnych w latach 2014-2020 . Odnoszą się one do realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn.

Równości szans kobiet i mężczyzn została również uregulowana na gruncie prawa polskiego, tj. w Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej. Przestrzeganie zasady równości szans kobiet i mężczyzn, jest warunkiem realizacji celów strategicznych w ramach Strategii Europa 2020. Odnoszą się one do trwałego wzrostu gospodarczego i rozwoju społeczeństwa, szczególnie w zakresie wyrównywania szans na zatrudnienie kobiet i mężczyzn. Zasada równości szans i niedyskryminacji pozwala wszystkim osobom na pełne uczestnictwo we wszystkich dziedzinach życia społecznego na równych i niezmiennych zasadach.

Priorytetem Spółdzielni Socjalnej „SIMPULS” jest prowadzenie działalności zgodnie z zasadą równości Nasze działania zmierzają do zapewnienia równości szans i niedyskryminacji oraz równości płci poprzez:

  • Przestrzeganie powyższych zasad w procesie realizacji projektów;
  • Prowadzenie rekrutacji do poszczególnych projektów realizowanych w ramach programów operacyjnych, na zasadach równych i jawnych  dla wszystkich przyszłych uczestników i uczestniczek;
  • Dostosowanie sal szkoleniowych do potrzeb osób niepełnosprawnych w szczególności do osób z niepełnosprawnością ruchową;
  • Zróżnicowanie zatrudnienia pracowników ze względu na płeć (w procesie zatrudnienia brane są pod uwagę przede wszystkim  kwalifikacje, doświadczenie i wiedza nie zaś płeć, poglądy, sprawność fizyczna czy wyznanie itp.);
  • Prowadzenie szkoleń skierowanych do pracowników z zakresu zasady równości szans i niedyskryminacji
  • Organizację pracy pozwalająca na  godzenie życia zawodowego i rodzinnego np. poprzez stosowanie elastycznych form zatrudnienia;
  • Niedyskryminującą i niestereotypową formę i treść ogłoszeń oraz wykorzystywanie  zróżnicowanych kanałów przekazu w materiałach informacyjno – promocyjnych na temat realizowanych projektów.

 

Przydatne linki:

 

Kontakt

Spółdzielnia Socjalna „SIMPULS”

Biuro projektu:
ul.Mełgiewska 2
20-209 Lublin

Godziny otwarcia biura: 8:00 – 16:00
Telefon +48 533 555 547

Aktywny powrót źródłem sukcesu

Opis projektu

logaPROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJEGO WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO NA LATA 2014 – 2020

Aktywny powrót źródłem sukcesu

Pobierz ulotkę o projekcie

Dokumenty rekrutacyjne – Aktywny powrót

Fundacja Szkoły Polskie w Lublinie wraz z Europejskim Centrum Doradczo – Szkoleniowym w Lublinie oraz Spółdzielnią Socjalną „SIMPULS” zaprasza do udziału w projekcie „Aktywny powrót źródłem sukcesu”.

Celem projektu jest poprawa sytuacji zawodowej oraz wzrost szans zatrudnienia uczestników poprzez zdobycie pożądanych na rynku pracy kwalifikacji i doświadczenia zawodowego.

Uczestnikiem Projektu może być osoba, która spełnia następujące warunki:
• ma 30 lat lub więcej i jest bezrobotna bądź bierna zawodowo
lub
• jest rolnikiem lub członkiem jego rodziny w wieku 30 lat i więcej, zarejestrowanym w urzędzie pracy jako
• zamieszkuje na terenie powiatów: powiat hrubieszowski, krasnostawski, lubartowski, lubelski, osoba bezrobotna, prowadząca indywidualne gospodarstwo rolne do wielkości 2 ha przeliczeniowych, zamierzająca odejść z rolnictwa łęczyński, świdnicki, tomaszowski i zamojski oraz m. Lublin, m. Zamość, oraz należy przynajmniej do jednej z kategorii osób:
• osoby w wieku 50 lat i więcej,
• osoby długotrwale bezrobotne,
• kobiety,
• osoby z niepełnosprawnościami,
• osoby o niskich kwalifikacjach (co najwyżej średnie wykształcenie).

Każdy z uczestników weźmie udział w następujących formach wsparcia:
• Diagnoza kompetencji zawodowych wraz z tworzeniem IPD – 3 godz.,
• Grupowe warsztaty aktywizujące – 24 godz. (tematyka zajęć: komunikacja, aktywizacja, autoprezentacja,
• Szkolenia zawodowe (do wyboru):
integracja, praca w grupie, aktywne techniki poszukiwania pracy, przygotowywanie dokumentów aplikacyjnych, kreatywność, mocne i słabe strony, organizacja czasu),
1. Operator koparko – ładowarki III klasy – 176 godz. (tematyka: BHP, eksploatacja maszyn, technologia robót, dokumentacja techniczna, budowa maszyn, zajęcia praktyczne, egzamin zewnętrzny),
2. Pracownik obsługi biurowej (moduł branżowy, moduł ICT, moduł językowy) -160godz. (tematyka: organizacja biura, obsługa korespondencji, prowadzenie rozmów, archiwizacja dokumentów, obsługa urządzeń, komputer w pracy biurowej, organizacja konferencji, spotkań biznesowych, języki obce w biurze, egzamin zewnętrzny VCC) .
3. Ekoturystyka (moduł branżowy, moduł ICT, moduł językowy) – 160h godz. – tematyka: kreowanie i
wdrażanie oferty ekoturystycznej, minimalizacja zużycia energii, wdrażanie rozwiązań proekologicznych, praca z klientem, , język branżowy, kompetencje cyfrowe w ekoturystyce, egzamin zewnętrzny VCC)
• Pośrednictwo pracy – 3 godz.
• 5-miesięczne staże zawodowe powiązane tematycznie ze szkoleniami

Nazwa projektu: „Aktywny powrót źródłem sukcesu”,

Biuro projektu: ul. Królewska 3, 20-109 Lublin
email: projekty@szkolypolskie.com, aktywnypowrot@ecds.com.pl, tel. 533-555- 547, 519-577- 188, www.szkolypolskie.pl

W ramach projektu oferujemy:
• możliwość zdobycia kwalifikacji pożądanych na rynku pracy
• szkolenia zakończone egzaminem zewnętrznym (certyfikat VCC; książeczka operatora maszyn)
• wysoki poziom zająć: zajęcia prowadzone przez doświadczonych trenerów i doradców zawodowych
• zdobycie doświadczenia zawodowego podczas stażu
• stypendium szkoleniowe
• stypendium stażowe
• zwrot kosztów dojazdu
• bezpłatne materiały szkoleniowe
• catering

Szczegółowe informacje:
Fundacja Szkoły Polskie w Lublinie
tel. 81 532 32 40

Nowa praca – nowe możliwości

Opis projektu



logaPROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJEGO WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO NA LATA 2014 – 2020

Nowa praca – nowe możliwości

Pobierz ulotkę o projekcie

Dokumenty rekrutacyjne – Nowa praca

Europejskie Centrum Doradczo – Szkoleniowe w Lublinie, Fundacja Szkoły Polskie w Lublinie oraz Spółdzielnia Socjalna „SIMPULS” w Mełgwi zapraszają do udziału w projekcie „Nowa praca – nowe możliwości”.

Celem projektu jest poprawa sytuacji zawodowej oraz wzrost szans zatrudnienia uczestników poprzez zdobycie pożądanych na rynku pracy kwalifikacji i doświadczenia zawodowego.

Uczestnikami projektu mogą być:
Osoby w wieku 30 lat i więcej pozostających bez zatrudnienia (bezrobotne oraz nieaktywne zawodowo) zamieszkujące na terenie województwa lubelskiego i znajdujące się w szczególnie trudnej sytuacji na rynku pracy tj.:
1. osoby bezrobotne oraz bierne zawodowo w wieku 30 lat i więcej,
lub
2. rolnicy i członkowie ich rodzin (w wieku 30 lat i więcej) zarejestrowani w urzędzie pracy jako osoby bezrobotne prowadzący indywidualne gospodarstwa rolne do wielkości 2 ha przeliczeniowe, zamierzający odejść z rolnictwa, oraz należący przynajmniej do jednej z kategorii osób:
• osoby w wieku 50 lat i więcej,
• osoby długotrwale bezrobotne,
• kobiety,
• osoby z niepełnosprawnościami,
• osoby o niskich kwalifikacjach (co najwyżej średnie wykształcenie).

Każdy z uczestników weźmie udział w następujących formach wsparcia:
• Diagnoza kompetencji zawodowych wraz z tworzeniem IPD – 3 godz.,
• Grupowe warsztaty aktywizujące – 18 godz. (tematyka zajęć: komunikacja, aktywizacja, autoprezentacja,
• Szkolenia zawodowe:
integracja, praca w grupie, aktywne techniki poszukiwania pracy, przygotowywanie dokumentów aplikacyjnych, kreatywność, mocne i słabe strony, organizacja czasu)
1. Operator koparko – ładowarki III klasy – 176 godz. (tematyka: BHP, eksploatacja maszyn, technologia robót, dokumentacja techniczna, budowa maszyn, zajęcia praktyczne, egzamin zewnętrzny),
2. Spawanie MAG (135) – 150 godz. (tematyka: BHP, urządzenia spawalnicze, oznaczenie i wymiarowanie spoin, materiały dodatkowe do spawania, konstrukcje stalowe, ćwiczenia praktyczne, egzamin państwowy),
3. Pracownik obsługi biurowej (moduł branżowy, moduł ICT, moduł językowy) -160godz. (tematyka: organizacja biura, obsługa korespondencji, prowadzenie rozmów, archiwizacja dokumentów, obsługa urządzeń, komputer w pracy biurowej, organizacja konferencji, spotkań biznesowych, języki obce w biurze, egzamin zewnętrzny VCC) .
• Pośrednictwo pracy – 3 godz./osobę
• 5-miesięczne staże zawodowe powiązane tematycznie ze szkoleniami

W ramach projektu oferujemy:
• możliwość zdobycia kwalifikacji pożądanych na rynku pracy,
• szkolenia zakończone egzaminem zewnętrznym (książeczka operatora maszyn, książeczka spawacza oraz certyfikat VCC),
• wysoki poziom merytoryczny zajęć: zajęcia prowadzone przez doświadczonych trenerów i doradców  zawodowych
• zdobycie doświadczenia zawodowego podczas stażu
• stypendium szkoleniowe
• stypendium stażowe
• zwrot kosztów dojazdu
• bezpłatne materiały szkoleniowe
• catering

Projekt realizowany jest w okresie od 01.07.2016 r. do 31.12.2017 r.
Udział w projekcie jest bezpłatny.
Szczegółowe informacje:
Dudzic Rafał Europejskie Centrum Doradczo – Szkoleniowe
tel. 533-555- 547, 519-577- 188
email: projekty@szkolypolskie.com
email: nowapraca@ecds.com.pl

Biuro projektu:
ul. Królewska 3/17, 20-109 Lublin
tel. 533 555 547, 519-577- 188, 81 532 32 40
projekty@szkolypolskie.com
Biuro czynne w godzinach 8.00 – 16.00