Nowy rozdział

Nowy rozdział

Projekt „Nowy rozdział” realizowany przez Spółdzielnię Socjalną SIMPULS w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Inicjatyw Społecznych i Obywatelskich ETOS w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus na podstawie umowy podpisanej z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Lublinie.

Projekt „Nowy rozdział” realizowany przez Spółdzielnię Socjalną SIMPULS w partnerstwie ze Stowarzyszeniem Inicjatyw Społecznych i Obywatelskich ETOS w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus na podstawie umowy podpisanej z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Lublinie.

Podstawowe informacje

Do udziału w projekcie zapraszamy osoby spełniające wszystkie poniższe warunki:
– osoby, zamieszkujące na terenie województwa lubelskiego w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego;
– zwolnionych z przyczyn niedotyczących pracownika w okresie nie dłuższym niż 6 miesięcy przed
dniem przystąpienia do projektu i nie posiadających jednocześnie źródła dochodu z tytułu innej
działalności zarobkowej wykonywanej w wymiarze równym lub większym niż połowa wymiaru czasu
pracy lub nie będących jednocześnie osobami samozatrudnionymi.

Okres realizacji projektu: od 1 stycznia 2025 r. do 30 kwietnia 2026 r.


Cel projektu wpisuje się w cel szczegółowy 4d EFS+ Priorytetu IX Wspieranie dostosowania
pracowników, przedsiębiorstw i przedsiębiorców do zmian, wspieranie aktywnego i zdrowego
starzenia się oraz zdrowego i dobrze dostosowanego środowiska pracy, które uwzględnia
zagrożenia dla zdrowia. Jest również zgodny z typem projektu 1: Outplacement dla pracowników
zagrożonych zwolnieniem, przewidzianych do zwolnienia, zwolnionych z przyczyn niedotyczących
pracownika lub osób odchodzących z rolnictwa.
Celem głównym proj. jest wzrost szans zatrudnienia oraz poprawa dotychczasowej sytuacji
zawodowej u min. 80% uczestników tj. 48 os. (26K, 22M), zwolnionych z przyczyn niedotyczących
pracownika w okresie nie dłuższym niż 6 miesięcy przed dniem przystąpienia do projektu i nie
posiadających jednocześnie źródła dochodu z tytułu innej działalności zarobkowej wykonywanej w
wymiarze równym lub większym niż połowa wymiaru czasu pracy lub nie będących jednocześnie
osobami samozatrudnionymi do 30.04.2026 r. przez zdobycie pożądanych na rynku pracy
kwalifikacji i doświadczenia zawodowego.

Uczestnicy

Projekt skierowany jest do 60 osób (33kobiet, 27 mężczyzn) spełniających wszystkie poniższe warunki:
– osoby, zamieszkujące lub przebywające na terenie województwa lubelskiego w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego;
– zwolnionych z przyczyn niedotyczących pracownika w okresie nie dłuższym niż 6 m-cy przed dniem przystąpienia do proj. i nie posiadających jednocześnie źródła dochodu z tytułu innej działalności zarobkowej wykonywanej w wymiarze równym lub większym niż połowa wymiaru czasu pracy lub nie będących jednocześnie osobami samozatrudnionymi.

Do udziału w projekcie zapraszamy szczególnie:

osoby starsze i/lub osoby o niskich kwalifikacjach i/lub osoby z niepełnosprawnościami;

Usługi

W ramach projektu realizowane będą następujące usługi:
1. Diagnoza kompetencji zawodowych- tworzenie/aktualizacja IPD
Spotkania zakończone IPD uwzględniającym charakter dalszych działań, w tym dobór ścieżki
projektowej obejmującej szkolenie lub szkolenie oraz staż zawodowy. Zaj. prowadzone przez
doradcę zawodowego. Zakres: badanie stopnia oddalenia od rynku pracy, kwalifikacji, diagnoza potrzeb szkoleniowych lub walidacyjnych (potwierdzanie nabytych wcześniej kwalifikacji i kompetencji), możliwości doskonalenia zawodowego. Zrealizowanych zostanie 200 h spotkań (60 min.), opracowanych/zaktualizowanych 60 IPD o którym mowa w ustawie z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2022 r. poz. 690, z późn. zm.), lub innego dokumentu, 2 spotkania 2h
2. INDYWIDUALNE WARSZTATY AKTYWIZACJI– tematyka: komunikacja, aktywizacja, autoprezentacja, integracja, aktywne techniki poszukiwania pracy, przygotowywanie dokumentów aplikacyjnych kreatywność, mocne i słabe strony, organizacja czasu, równość szans kobiet i mężczyzn. Liczba godzin przypadająca na poszczególną tematykę będzie zależna od diagnozy i IPD– dostosowanie tematyki wsparcia do potrzeb grup docelowych. Zajęcia indywidualne z doradcą zawodowym lub psychologiem, 2 spotkania 2h
3. SZKOLENIA ZAWODOWE –
I. SPECJALISTA DS. SPRZEDAŻY (120h 45 min.: moduł branżowy 60 h, moduł ICT 60 h)/gr.; 2 gr.,
20 os.
II. PRACOWNIK BIUROWY (120h 45 min.: moduł branżowy 60 h, moduł ICT 60 h)/gr.; 2 gr., 20 os.
III. DORADCA DS. OZE (120 h, 45 min): teoria 80 h, praktyka 40h, 2 gr. (20 os.).
Szkol. zakończone egz. zewnętrznym – warunek podejścia do egz. min. 80 % obecności na
zajęciach.
4. POŚREDNICTWO PRACY – Indywidualne spotkania z pośrednikiem pracy 4h
5. STAŻE ZAWODOWE – 5 m-cy

Rekrutacja

Rekrutacja do projektu przeprowadzona zostanie w sposób ciągły od dnia 1 stycznia 2025 r. do momentu zamknięcia listy uczestników grup szkoleniowych oraz list rezerwowych na terenie województwa lubelskiego.
Rekrutacja będzie otwarta i prowadzona zgodnie z zasadą równości szans ( w tym równości płci) i niedyskryminacji. W sytuacji, gdy do projektu zgłoszą się osoby z niepełnosprawnościami, cały zakres wsparcia zostanie dostosowany do ich potrzeb.
Rekrutacja, prowadzona będzie w oparciu o Regulamin projektu. Dokumenty rekrutacyjne–dostępne będą w biurze i na stronie: www.simpuls.pl

Formularz zgłoszeniowy do projektu – załącznik nr 1;
Ankieta rekrutacyjna – załącznik nr 2;
Zaświadczenie – załącznik nr 3,
Zaświadczenie z urzędu pracy o statusie osoby bezrobotnej (dotyczy tylko osób zarejestrowanych w urzędzie pracy) – oryginał nie starszy niż 30 dni od jego wydania;
Zaświadczenie z ZUS potwierdzające brak tytułu do odprowadzania składek na ubezpieczenie społeczne (dotyczy osób bezrobotnych niezarejestrowanych w urzędzie pracy oraz biernych zawodowo) – oryginał nie starszy niż 30 dni od jego wydania;
Orzeczenie o stopniu niepełnosprawności w przypadku osób z niepełnosprawnościami lub inny równoważny dokument – kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem.

Równość Szans

Równość Szans

Jedną z naczelnych i elementarnych zasad horyzontalnych obowiązujących w całej UE jest zasada równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy. Odzwierciedlenie tej zasady znajduję się w wytycznych Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju, w ramach funduszy unijnych w latach 2014-2020 . Odnoszą się one do realizacji zasady równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady równości szans kobiet i mężczyzn.
Równości szans kobiet i mężczyzn została również uregulowana na gruncie prawa polskiego, tj. w Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej. Przestrzeganie zasady równości szans kobiet i mężczyzn, jest warunkiem realizacji celów strategicznych w ramach Strategii Europa 2020. Odnoszą się one do trwałego wzrostu gospodarczego i rozwoju społeczeństwa, szczególnie w zakresie wyrównywania szans na zatrudnienie kobiet i mężczyzn. Zasada równości szans i niedyskryminacji pozwala wszystkim osobom na pełne uczestnictwo we wszystkich dziedzinach życia społecznego na równych i niezmiennych zasadach.
Priorytetem Spółdzielni Socjalnej „SIMPULS” jest prowadzenie działalności zgodnie z zasadą równości. Nasze działania zmierzają do zapewnienia równości szans i niedyskryminacji oraz równości płci poprzez:
• Przestrzeganie powyższych zasad w procesie realizacji projektów;
• Prowadzenie rekrutacji do poszczególnych projektów realizowanych w ramach programów operacyjnych, na zasadach równych i jawnych dla wszystkich przyszłych uczestników i uczestniczek;
• Dostosowanie sal szkoleniowych do potrzeb osób niepełnosprawnych w szczególności do osób z niepełnosprawnością ruchową;
• Zróżnicowanie zatrudnienia pracowników ze względu na płeć (w procesie zatrudnienia brane są pod uwagę przede wszystkim kwalifikacje, doświadczenie i wiedza nie zaś płeć, poglądy, sprawność fizyczna czy wyznanie itp.);
• Prowadzenie szkoleń skierowanych do pracowników z zakresu zasady równości szans i niedyskryminacji
• Organizację pracy pozwalająca na godzenie życia zawodowego i rodzinnego np. poprzez stosowanie elastycznych form zatrudnienia;
• Niedyskryminującą i niestereotypową formę i treść ogłoszeń oraz wykorzystywanie zróżnicowanych kanałów przekazu w materiałach informacyjno – promocyjnych na temat realizowanych projektów.

Przydatne linki:
• rownosc.info
• power.gov.pl/dostepnosc
• pfron.org.pl
• ipon.pl
• niepelnosprawni.lublin.pl
• biurokarieron.lublin.pl

Kontakt

Spółdzielnia Socjalna „SIMPULS”

ul. Mełgiewska 2, 20-209 Lublin (I piętro, pokój nr 9)

Godziny otwarcia biura: 8:00 – 16:00

Godziny przyjmowania klientów: 8:00-16:00

Tel. 533 555 547

 

Biuro projektu:

ul. Mełgiewska 2, 20-209 Lublin (I piętro, pokój nr 9)

Tel. 533 555 547

Wzmocnienie oferty Spółdzielni Socjalnej Simpuls na rzecz osób wykluczonych społecznie.

Wzmocnienie oferty Spółdzielni Socjalnej Simpuls na rzecz osób wykluczonych społecznie.

Podstawowe informacje

Tytuł projektu: Wzmocnienie oferty Spółdzielni Socjalnej Simpuls na rzecz osób wykluczonych społecznie.

Wysokość dofinansowania: 170 000,00 zł

Projekt realizowany w ramach  programu :„ODPORNOŚĆ ORAZ ROZWÓJ EKONOMII SPOŁECZNEJ I PRZEDSIĘBIORCZOŚCI SPOŁECZNEJ” na lata 2022-2025

 

Umowa nr 281/DES/KPO/2023

 

Cel projektu realizowanego przez Spółdzielnię Socjalną SIMPULS jest zgodny z celem głównym programu „Odporność oraz rozwój ekonomii społecznej i przedsiębiorczości społecznej” na lata 2022-2025, którym jest umożliwienie podmiotom ekonomii społecznej, w tym przedsiębiorstwom społecznym i podmiotom zatrudnienia socjalnego, budowanie odporności na zmiany zachodzące na rynku oraz zapewnienie instrumentów wsparcia pozwalających na rozwój ich działalności. Dzięki temu możliwe będzie zwiększanie pozytywnego oddziaływania podmiotów ekonomii społecznej w zakresie reintegracji społecznej i zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz wspieranie ich udziału w procesie deinstytucjonalizacji usług społecznych. Cel wpisuje się w Obszar 3 – wzmacnianie odporności i rozwój przedsiębiorstw społecznych i podmiotów ekonomii społecznej. Osiągnięcie powyższych celów będzie możliwe poprzez zakup minikoparki, zatrudnienie nowego pracownika oraz wprowadzenie do oferty nowych usług.

 

Efektem realizacji przedsięwzięcia będzie wzmocnienie potencjału zarówno technicznego jak i instytucjonalnego Spółdzielni. W przypadku potencjału technicznego zakup minikoparki rozbuduje dotychczasowy park maszynowy. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe będzie wprowadzenie nowych usług, a także skrócenie czasu realizacji dotychczas oferowanych

jak również zmniejszenie kosztów.

 

Zrealizowany zakup:

 

Minikoparka WACKER NEUSON EZ 36